Producenci tną koszty produkcji. Z tego powodu coraz więcej samochodów nie jest wyposażona
w relingi czy punkty montażowe.
Tutaj wykorzystuje się najprostszy system mocowania za rant dachu.

Niestety, wadą tego rozwiązania jest spoczywanie bagażnika na karoserii co
przy dłuższym używaniu powoduje wycieranie się warstwy lakieru.
Proces ten może być widoczny po pierwszym użyciu na ciemnych barwach, natomiast na
jaśniejszych odwleka się w czasie.
Stopa bagażnika jest wyposażona w stosowną podkładkę gumową ale to nie zabezpiecza
całkowicie przed tarciem, spowodowanym pracą nadwozia pojazdu.

Porada!
Jeżeli wykorzystujesz ten system cały rok to warto zaopatrzyć się w naklejki
z foli przeźroczystej które zabezpieczą dach przed wytarciem lakieru.
Pamiętaj jednak że takie naklejki odklejamy w temp. od 12 stopni a najlepiej wcześniej
podgrzać je suszarką w innym wypadku możemy ściągnąć wraz z naklejką pierwszą bezbarwną warstwę lakieru.

W niektórych samochodach w rancie dachu spotykamy gniazdo, które jest miejscem montażu łapy z bolcem. Ten system wykorzystuje  się jeżeli krzywizna dachu jest nietypowa i istnieje ryzyko zsunięcia bagażnika z dachu. Czyli względy bezpieczeństwa.

Miłego Dnia
Augustynowicz Paweł