Wybierając przyczepę lekką w pierwszej kolejności dobieramy ja do ładunku który będziemy transportować.
W drugiej kolejności dobieramy ją do dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) jaką może ciągnąć nasz samochód. W dowodzie mamy widoczne rubryki O1, O2 czyli odpowiednio przyczepa bez hamulca oraz z hamulcem najazdowym.
Przyczepa bez hamulca będzie miała mniejsze DMC natomiast z hamulcem większe, nawet o połowę.
Czy wiedziałeś że jakość przyczepy oraz zawieszenie na jakim będzie pracować nasza przyczepa ma niebagatelne znaczenie przy dłuższych trasach oraz nierównych nawierzchniach oraz przy naszym mniejszym doświadczeniu przy jeździe zestawem?
Większość przyczep jest składana z giętej blachy te wytrzymalsze spawane z profili zamkniętych!
Profil zamknięty zwiększa sztywność konstrukcji, co przy pełnym załadunku nie powoduje pływania przyczepy na dyszlu
Konstrukcja przyczepy powinna być spawana a końcowy element, burty z blachy lub sklejki wodoodpornej przykręcamy lub nitujemy do konstrukcji.
Im pełniejsze zawieszenie przyczepy tym mniej przyczepa skacze na haku!!
Dyszel stworzony z giętej blachy. Lubi pracować na nierównościach (brak wewnętrznej ściany).
Dyszel z pełnego profilu. Zachowuje sztywność przez cały czas użytkowania (zabudowany z wszystkich stron).
Pierwsza przyczepa ma nawet niezłe zawieszenie, pióro, amortyzator.
Druga przyczepa ma belkę wleczoną, sprężynę, amortyzator oraz odbój. Co w świecie przyczep jest dużą rzadkością ale wpływa na jakość transportu oraz pewność prowadzenia „słuchania” się przyczepy.
Masz ochotę przetestować nasze przyczepy? Zabierz przyczepę na 24h i napisz w komentarzu co o nich sądzisz!!