Witajcie!

Uchwytów rowerowych na rynku jest wiele. Mamy kilku producentów polskich oraz zagranicznych. Polskie produkty w niczym nie odbiegają od zagranicznych. Najbardziej rozpoznawalne marki zagraniczne  Thule, Atera, MontBlanc oraz polskie Amos, Transsport, Aguri.
W przypadku wyglądu ciężko dyskutować, ilu producentów tyle propozycji. Kolejnym argumentem do wyboru bagażnika dachowego powinny być parametry techniczne oraz budrzet jakim dysponujemy.
Bagażniki rowerowe mogą być wykonane ze stali lub aluminium te drugie zawsze są droższe. Ważne.

Na co zwracamy uwagę przy zakupie bagażnika:

  • Jaki rower będzie transportowany (rama klasyczna czy fikuśna),
  • Jakie duże koła w calach,
  • Musimy znać masę roweru (jedne uchwyty transportują max 18kg inne 19kg a kolejne 23kg).
  • Czy rower będzie elektryczny czy karbonowy (w przypadku karbonu potrzebujemy adaptora do uchwytu).

Rowery elektryczne wymagają specjalnych uchwytów typu InterPack Lotos czy Thule UP (do 23kg).

Rowery elektryczne moga mieć różne masy. Te cięższe od 23kg/30kg wymagają naprawdę solidnych uchwytów. Pamiętaj aby zawsze zdemontować baterie z roweru jeżeli jest to możliwe. Im mniejsza masa tym większe bezpieczeństwo w trakcie transportu.
Rowery klasyczne do 18kg możemy spokojnie przewozić w uchwytach wymagających mniejszej wagi typu Thule FreeRide 532 oraz Amos Tour.

Przemyślaną opcją bagażników AMOS są pętle na ramionach lewym oraz prawym za pomocą których przepinamy od góry nietypową ramę zabezpeczając ją przed wysunięciem się z uchwytu.

Cięzsze rowery do 23 kilogramów możemy transportować na uchwytach Thule FreeRide 591, 598.

Dla rowerów typu Fat-Bike szukamy specjalnych uchwytów dedykowanych właśnie pod tak szerokie opony oraz często ramę o większej średnicy.