Uchwyt rowerowy Thule – ProRide 591

Jako że Thule produkuje dwa uchwyty rowerowe, opisywany dzisiaj uchwyt aluminiowy jest najdroższą opcją proponowaną przez Szwedów. Kształt belki aluminiowej jest na tyle charakterystyczny iż nie ma możliwości pomylić  uchwytu z innym producentem.

Cechą wyróżniającą bagażnik jest jedno, masywne, ramię chwytające rower. Na uwagę zasługuje fakt iż uchwyt może przewozić rower do 20kg oraz obsługiwać dość duże średnice ram rowerowych do 100mm (owalne 80×100 mm, okrągłe 22-80 mm). Regulację docisku ramienia do ramy regulujemy pokrętłem znajdującym się po lewej stronie uchwytu.

Zamocowanie do belek stalowych oraz aluminiowych do 60mm (aerobar) możliwe jest przy pomocy obejm znajdujących się w komplecie. Belki szerszych typów (skrzydło) za pomocą wsuwki „T”  ( w komplecie).

Rozwiązanie mocujące koła do bagażnika działają na tej samej zasadzie jak w uchwycie FreeRide z tą różnicą iż w opisywanym uchwycie, mocowania  koła są płytsze co widocznie wpływa na pracę boczną kół w trakcie jazdy (wada).

Rower dla osoby dorosłej uchwyt trzyma pewnie, charakterystyczna krzywizna belki nie sprawia trudności. Dopiero przy rowerku dziecięcym (12,16 cali koło) pojawia ciekawostka w postaci potrzeby przesunięcia mocowania koła które ze względu na krzywiznę belki w przedniej części nie przylega na całej powierzchni  ( bardzo płytkie mocowanie koła).

Przy zamontowanym rowerku dziecięcym biegowym, końcówka ramienia trzyma ramę krawędziami co  powoduje niedostateczne zabezpieczenie roweru oraz wycieranie gumy zabezpieczającej ramę w uchwycie.

Krzywizna ramienia mocującego utrudnia zamontowanie rowerka dziecięcego. Mocowanie błotnika opiera się o krzywiznę ramienia co w konsekwencji wyciera perforację ramienia bagażnika oraz krzywi mocowanie błotnika.

W kolejnym artykule zajmę się uchwytami rowerowymi na dach, Polskiego producenta firmy Amos. W swojej ofercie od roku 2018 posiada on aluminiowy uchwyt TOUR.

Udanego Dnia

Augustynowicz Paweł

P.S

W 2019 roku Thule wprowadził nową wersję uchwyty ProRide oznaczony numerem 598. Zauważono braki w poprzednim modelu więc belka aluminiowa jest głębsza. Wprowadzono wystające pionowe wypustki na uchwycie mocowania koła oraz odlano go z grubszego plastiku. Plastikowy pasek opasający koło montowany jest w ukosie co powinno zmniejszyć pracę kół na boki. Zmieniono kąt gięcia ramienia trzymającego rower oraz w uchwycie ściskającym ramę, dodano wyższą krawędź.

A jeżeli masz używany uchwyt rowerowy do sprzedania to wystaw go na SPRZEDAJBAGAZNIK.PL

P.S Jak poprawnie zamontować rower na bagażniku samochodowym !!